CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Leelou Blogs

SERAM!!! Penyingkap Fakta "666"

Bersama Mazidul

sharing is caring Lily's CLICK [@ your fingers]

PeRtAmA (chapter 1)


Semua berkaitan "PERTAMA"

Dinasti pertama Mesir purba sering digabungkan dengan dinasti kedua dalam kelompok yang sama, Tempoh Dinasti Awal Mesir. Pusat pemerintahan ketika ini adalah Thinis.

Sukan Asia pertama telah diadakan dari 4 Mac hingga 11 Mac , 1951 di Delhi , India . Pada awalnya dijadualkan diadakan pada 1950.

Bahasa pertama adalah bahasa yang pertama dipelajari oleh seorang manusia, iaitu bahasa ibunda nya. Dia dipanggil penutur asli bahasa ini ...

Perang Dunia Pertama

Garis waktu 1914 : 5 -10 September : Pertempuran Pertama Marne . September: Pertempuran Pertama Aisne dan pertempuran Lemberg . ...

Abad Pertama merujuk kepada tempoh dari 1 hingga 100 dalam kalendar Gregory. Bagi takwim astronomi, abad ini ialah antara tahun 0 hingga tahun 99. Abad ini dianggap sebagai sebahagian Zaman Klasik atau Zaman Sejarah.

Perang Salib Pertama dilancarkan oleh Paus Urban II pada tahun 1095 dengan dua matlamat; membebaskan Baitulmuqaddis dan Tanah Suci dari kekuasaan orang Islam dan membebaskan orang-orang Kristian Timur dari pemerintahan orang Islam. Perang ini bertitik tolak dari rayuan Maharaja Empayar Byzantine, Alexios I Komnenos untuk mendapatkan tentera upahan Barat bagi menentang bangsa Turki di Anatolia dan rayuan ini dengan pantas bertukar kepada perpindahan dan penaklukan wilayah besar-besaran oleh Barat di luar Eropah. Ramai kesatria dan petani dari pelbagai bangsa di Eropah Barat mengharungi daratan dan lautan menuju ke Baitulmuqaddis. Mereka menakluki kota tersebut dalam bulan Julai tahun 1099 dan menubuhkan Kerajaan Baitulmuqaddis dan negeri-negeri Salibi lain. Walaupun pencapaian-pencapaian ini hanya mampu bertahan kurang daripada 200 tahun, Perang Salib Pertama merupakan titik peralihan utama bagi perluasan kuasa Barat dan juga langkah pertama yang utama terhadap pembukaan semula perdagangan antara bangsa di Barat sejak kejatuhan Empayar Rom Barat.

Kampung Pertama merupakan sebuah kampung Melayu yang terletak di Seberang Perai Tengah, Pulau Pinang. Ia terletak berhampiran dengan Permatang Pauh, Seberang Jaya dan juga Bukit Mertajam. Kampung ini juga sebahagian daripada Kawasan Parlimen P44 Permatang Pauh di bawah Datuk Seri Anwar Ibrahim hasil kemenangannya pada pilihan raya umum ke-12 yang lalu dan juga di bawah kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Jaya yang dimenangi oleh Datuk Arif Shah Omar Shah.

Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus cawangan Pulau Pinang juga terletak bersebelahan kawasan kampung ini.

The First

World War I was a war fought by a lot of countries, which is why it is called a "world" war. It started in 1914 and ended in 1918.[5] Other names it has been called are The First World War, and The War to End all Wars. It was called the Great War before World War II began. 135 countries took part in World War I, and more than 15 million people died in the war.



The First Lady of the United States is the wife of the President of the United States. If the President is not married, or his wife is unable to do the jobs of First Lady, a family member such as daughter or sister usually is considered the First Lady. The current first lady is Michelle Obama.

Some famous former first ladies include Martha Washington, Dolley Madison, Jacqueline Kennedy, Eleanor Roosevelt, Rosalynn Carter, Nancy Reagan, and Hillary Rodham Clinton

In astronomy, first light is the first time a telescope is used to look at the Universe.[1] This is often not the first time the telescope has been used. Tests will have been done during daylight to make sure everything is working. Images taken during first light are not normally of scientific interest. They are usually poor quality as the parts of the telescope have not been properly adjusted for best performance. Usually, a well-known and spectacular astronomical object is chosen. First light is always a moment of great excitement, both for the people who designed and built the telescope, and for the astronomical community.











"ReAdInG wItH pLEaSuRe" SuKa?? LIKE OK!!

0 000 org nk tau...:

Post a Comment

DrOp yOuR cOmMeNtS HeRe!, If HaPpY PlEaSe "LIKE"