CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Leelou Blogs

SERAM!!! Penyingkap Fakta "666"

Bersama Mazidul

sharing is caring Lily's CLICK [@ your fingers]

Langkawi Island


Hi... kali nie pulak nak sharing holidays di Langkawi syurga chocolate.. Me & family mmg chocolate lover.. beli choc x igt dunia.. org kata kt Pekan Kuah kalau nak beli choclate2.. Trip saya kali nie ikut my hubby punya company trip so sumer ditangguh beres bwk diri jer.. heheheh..

We all naik KTM Express Langkawi Senandung Malam first time ke utara naik keretapi. Seronok jugak. We all ambik coach boleh tido ada katil double deck. Price lebih kurang dlm rm200++. Anak2 kecik boleh ler amik 1 coach jer..
Perjalanan dari KL Sentral ke Perlis mengambil masa lebih kurang bertolak pukul 8.45pm dan spai esok dlm 10.00am. Kami menaiki jeti dari Kuala Perlis mengambil masa lebih kurang dlm 45minit.

Info

Langkawi merupakan salah satu daripada daerah dalam negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. Pulau Langkawi diberi status bebas cukai pada tahun 1987. Kini, pulau yang kaya dengan keindahan semula jadi dan lagenda masa silam ini telah menampilkan diri sebagai salah satu daripada destinasi perlancongan yang paling popular di Malaysia. Langkawi sebenarnya merupakan suatu gugusan pulau di mana Pulau Langkawi merupakan yang terbesar.

Mitos dan legenda

Langkawi adalah sebuah nama yang sarat dengan misteri, mitos, dan legenda. Antara kisah legenda yang berkaitan dengan nama tempat di Langkawi termasuklah:

* Gergasi Bertarung
* Pulau Dayang Bunting
* Mahsuri
* Puteri Dayang Sari
* Telani dan Telanai
* Geroda dan Jentayu
* Telaga Tujuh

Tempat-tempat menarik di Langkawi

Di antara tempat menarik di Pulau Langkawi:

* Dataran Helang
* Kampung Kristal
* Gunung Mat Chingchang
* Pekan Kuah
* Pulau Dayang Bunting
* Pulau Rebak
* Makam Mahsuri
* Telaga Air Hangat
* Beras terbakar
* Under Water World
* Perkampungan Buku
* Kereta kabel Langkawi
* Pantai Pasir Hitam
"ReAdInG wItH pLEaSuRe" SuKa?? LIKE OK!!

0 000 org nk tau...:

Post a Comment

DrOp yOuR cOmMeNtS HeRe!, If HaPpY PlEaSe "LIKE"