CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Leelou Blogs

SERAM!!! Penyingkap Fakta "666"

Bersama Mazidul

sharing is caring Lily's CLICK [@ your fingers]

HIDUP SATU UJIAN


Manusia yang sihat dapat menjalani kehidupan ini dengan menilai dan menggunakan setiap inci kejadian alam semulajadi yang di cipta dengan kesempurnaan penciptaan oleh Allah, s.w.t. Namun begitu manusia yang sebaik-baik ciptaan ini, akan diuji sebagai satu proses distilasi berperingkat untuk menilai ketulenan keimanan yang telah diakui suatu ketika dahulu.

Kehidupan ini adalah ujian, setiap masa dan ketika kita akan berhadapan dengannya, namun begitu ada yang berjaya dan ada yang gagal menguruskan ujian itu, yang berjaya dapat mengecapi nikmat dan yang gagal merasakan kekecewaan. Pusingan ini akan silih berganti dalam perjalanan kehidupan selagi kita masih berada di dunia nyata ini.
Ramai orang berkata disebalik ujian itu ada hikmahnya, tetapi disaat-saat kekecewaan melanda diri, biasanya kita akan hilang arah, hilang pedoman, kata-kata nasihat dan dorongan tidak lagi bermakna bagi kita. Malah kadang-kadang kita merasakan diri ini amat malang sekali... Ya itulah kita yang bernama manusia.

Sebenarnya hikmah disebalik kegagalan/kekecewaan bukanlah boleh dilihat dengan mata kasar kita, namum yang hanya dapat melihatnya ialah JIWA... Ya, sememang orang yang jiwanya hidup dan murni akan melihat pasangan kejayaan disebalik kegagalan. Jika kita memahaminya disaat-saat kegagalam menimpa kita, sebenarnya kejayaan adalah terlalu hampir pada masa itu, hanya disebelahnya sahaja, tapi malang sekali JIWA kita buta malah mati, tidak mampu kita melihatnya, lebih lagi menerobos sempadan kejayaaan sehinggakan ianya milik kita.
Hakikatnya Hidup ini adalah Ujian. Ujian adalah tandanya kita masih beriman pada Allah swt.
"ReAdInG wItH pLEaSuRe" SuKa?? LIKE OK!!

0 000 org nk tau...:

Post a Comment

DrOp yOuR cOmMeNtS HeRe!, If HaPpY PlEaSe "LIKE"