CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Leelou Blogs

SERAM!!! Penyingkap Fakta "666"

Bersama Mazidul

sharing is caring Lily's CLICK [@ your fingers]

Vaksin HPV dan Hepatitis B

Ramai pembaca yang menghantar email bertanyakan tentang status halal vaksin Human Papilloma Virus (HPV) yang diberikan kepada pelajar-pelajar perempuan bagi tujuan mencegah kanser serviks.

Hasil perbincangan Majlis Fatwa dengan Pakar Farmasi, Kementerian Kesihatan Malaysia, Majlis Fatwa telah menyimpulkan tiada unsur meragukan dalam kandungannya dan tidak mendatangkan kemudharatan, oleh itu wanita muslim boleh menganbil suntikan vaksin ini untuk mencegah penyakit kanser pangkal rahim.

Mengenai pengambilan suntikan Hepatitis B pula, Majlis Fatwa membolehkan pengambilan vaksin Hepatitis B yang dihasilkan daripada 'yeast' ataupun ragi. Ada dua jenis vaksin Hepatitis B, iaitu satu yang dihasilkan daripada Plasma Darah dan satu lagi dihasilkan daripada "Yeast" yang digunakan dalam program imunisasi di Malaysia.

Vaksin Hepatitis B ini biasanya diberikan kepada 3 golongan iaitu kepada bayi yang baru lahir, pekerja perubatan dan kesihatan dan juga penagih-penagih dadah yang menggunakan jarum suntikan.

Jadi, jika anda ataupun anak anda mengambil suntikan ini, berbincanglah dengan jururawat ataupun doktor mengenai jenis vaksin yang digunakan.

Insya Allah, jika Lily berminat untuk mengetahui dengan lebih mendalam mengenai
vaksin-vaksin ini, saya akan kongsikan di dalam email yang akan datang.

"Bertanyalah kepada doktor anda, anda berhak untuk TAHU"

Semoga Allah memberkati kita dengan Kesihatan dan Kesabaran.

Bertemu lagi dalam email akan datang.

Salam hormat,












"ReAdInG wItH pLEaSuRe" SuKa?? LIKE OK!!

0 000 org nk tau...:

Post a Comment

DrOp yOuR cOmMeNtS HeRe!, If HaPpY PlEaSe "LIKE"